סיבוב חוזר: דברים שניתן ואף משתלם לרכוש משומשים

זאב נחמזון  ה תמוז, תשפב  7/4/2022

אומרים שפסולת של אדם אחד היא אוצר של אדם אחר. זה ככל הנראה נכון שכן לפעמים, די ברכישה של מוצר משומש טוב כדי ליהנות ממנו, ואולי גם למכור אותו באותו האופן. הנה כמה דברים שניתן ואף משתלם לרכוש משומשים
.......................

סיבוב חוזר: דברים שניתן ואף משתלם לרכוש משומשים

צילום: shutterstock

תרבות הצריכה והמותגים הציפה משמעותית את עולמינו במוצרים שונים, עם תחרות בלתי פוסקת הן מצד היצרנים והן מצד הצרכנים, שכבר מורגלים להציג את מה שרכשו לעיני כל. המוצר החדש, העדכני והנוצץ ביותר כבר מזמן אינו נחלתם של עשירים בלבד, ובמשחק הזה של להשיג את החדש ביותר והכי מהר – כולנו משתתפים בדרך זו או אחרת.

ועדיין, למרות שמעט קשה להודות בכך, לא לכולנו יש את האמצעים הכלכליים להשתתף בו. מצד שני, יש די והותר מוצרים ומותגים שמשתלם מאוד לרכוש משומשים – גם מבחינת הכדאיות הכספית וגם במישור הקיימות, התופסת אף היא מקום של כבוד בעולם המתפתח, ומעניקה לנו שיעור מרתק על חומר ורוח. ריכזנו עבורכם כמה מוצרים שכדאי, ואפילו כיף לקנות משומשים, וליהנות מכל העולמות יחד.

רכבים

בשונה מדירה יד שניה – סוגיה עמוקה ומורכבת, שכן מדובר בנכס שקשה מאוד לפרק למרכיבים ושיקולים בבחירתו, רכישת רכבים מיד שניה היא דבר שבהחלט כדאי לבחון אם אתם מחפשים אחד. אמנם השוק התחרותי מציע תנאים מפתים לרכבים חדשים, אך סוכנויות רכב מובילות מציעות תנאים דומים גם לרכבים משומשים ובעלות נמוכה יותר משמעותית. כמה נמוכה? בהתחשב בעובדה ששווי הרכב יורד באופן המהותי ביותר בשלוש השנים הראשונות מרגע עלייתו לכביש – מדובר בפער של 30 ולפעמים גם 40 אחוזים. אם הרכב שמור ומטופל, זו יכולה להיות הזדמנות כלכלית שתשאיר אתכם עם חיסכון מעשי של עשרות אלפי שקלים. סוכנויות הרכב אף מציעות עסקאות ליסינג וציי רכב לחברות וארגונים ולאחר שלוש שנים, מגרש המכוניות שלהם מתמלא ברכבים מצוינים ובמחירי הזדמנות.

כלי נגינה

רוב כלי הנגינה מגיעים עם תו מחיר גבוה יחסית. כלים גדולים ומורכבים כמו פסנתרים מתחילים בעלויות של 8,000 ₪ ויכולים להגיע לעשרות אלפי שקלים (זאת מבלי להתייחס כמובן ליצירות אמנות המאמירות למאות אלפים ומיליונים). גם גיטרות חדשות, כלי בסיסי יותר, שנוח וטוב להתחיל ללמוד עליהן נגינה, עולות כ-1,000 ₪. כלים משומשים ניתן למצוא בהרבה פחות, פסנתרים טובים תמצאו גם ב-4,000 ₪ ולעתים גם בפחות.

אז בין אם עבורכם או עבור הילדים, מומלץ להתחיל עם כלי נגינה משומש – תתנסו, תלמדו ואם תתפתחו ותתקדמו, תוכלו לעבור למשהו יקר יותר (ושוב, לא בהכרח חדש). אם מצאתם שזה פחות מעניין אתכם או שעדיף שהכשרון החבוי שלכם יישאר במחבואו – תמיד תוכלו למכור את הכלי המשומש, ובכך הנזק הכספי לא יהיה גבוה מדי.

ספרים

עד היום תרמילאים מכל העולם מטיילים עם ספר או שניים בכליהם וכשהם מסיימים אותם, הם מחליפים עם תרמילאים אחרים. זה חלק מהקסם התרבותי ורכישת ספרים משומשים בהחלט משתתפת בו. ישנם ארגונים שרכישת ספרים משומשים דרכם הופכת לתרומה לאנשים נזקקים ובעלי צרכים כך שהרווח פה כפול, ולפעמים גם הסיפור.

תכשיטים

טבעת, עגיל, תליון, צמיד – בדומה לספרים, גם להם יש סיפור. חלקם אף נדירים במיוחד ושוויים הכספי מתגמד לעומת הערך האספני או הרומנטי שהם נושאים בתוכם. זו יכולה להיות שרשרת מחרוזים בסיסיים וגם טבעת יהלום יקר ערך עם היסטוריה של מאות שנים, כל אחת וטעמה היא (או הוא).

ציוד ספורט

ספורט הוא דבר עונתי, חולף ומתפתח ולרוב המכשירים, יש רמת שימוש מוגבלת בזמן עבור המתאמנים. אלו שפורשים כבר לא משתמשים בהם ואלו המתמידים עולים שלב וזקוקים לציוד מאתגר יותר. לרוב הליכונים, אופני כושר, משקולות ומכשור ספורט הם יקרים במיוחד ואם אפשר לרכוש אותם משומשים, לחסוך לא מעט כסף ולהגיע לאותה התוצאה – הרי שזה עדיף.

בגדי תינוקות

אחת הדרכים הטובות ביותר לראות כיצד הזמן טס היא להסתכל על הילדים שלנו. הפעוטות שביניהם ממש גדלים בין ארוחות, לנגד עינינו. אז נכון שבגדי תינוקות ניתן למצוא גם פשוטים וזולים אך בקצב הגדילה שלהם, עדיין מדובר בהוצאה כספית לא מבוטלת. רכישת בגדי תינוקות וילדים מיד שניה היא צעד כלכלי נבון, אך גם חברתי וידידותי יותר לסביבה, בפרט עבור ילדינו.